2011/11/18

Hypnotisören & Lasse Hallström...

Har noterat att Lasse Hallström skall sätta tänderna i ”Hypnotisören” av pseudonymen Lars Kepler, och det är bara att beklaga.

Jag älskar att koppla av med en bra deckare, men Hypnotisören platsar inte på långa vägar i den kategorien. Min mor fick den i present och tyckte att den var ett riktigt stolpskott, så jag lånade den för att bilda mig en egen uppfattning (min mor är 84, så det kanske var en generationsgrej).
Normalt läser jag ut en bok på 2-3 dagar om den är bra, men Hypnotisören blev en riktig långbänk. Det var den mest skruvade och osannolika deckare jag läst, och den förmådde inte att engagera mig för fem öre. Den var totalt ointressant, och jag orkade inte läsa mer än ett 10-tal sidor åt gången. Jag har tidigare aldrig öppat en bok utan att läsa klart den, men med Hypnotisören frångick jag min vana. När det var ca: 30-40 sidor kvar kom jag på att det är helt egalt hur boken slutar, så varför skall jag slösa med min tid på detta ointressanta dravel, när det finns så många andra BRA deckare att läsa.

Lasse Hallström har ett omöjligt uppdrag framför sig om han skall försöka överföra Hypnotisören till en bra film, och jag kan bara önska honom lycka till med projektet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar