2012/01/28

Gamla vintageskor - en gång mina favoritskor!

När jag letade fram mina franska King Streetskor (som finns i ett tidigare inlägg) så hittade jag även ett par ännu äldre favoriter som jag nu dessvärre växt ur (sorgligt men sant). Jag köpte dom någon gång under tidigt 80-tal i en andrahandsaffär för 15-20 kronor, och använde dom regelbundet under många år. Jag skulle tro att dom var från 30 eller tidigt 40-tal.
När dom till slut packades undan (jag nändes inte slänga dom) var jag litet slarvig och gav dom inte den omsorg de behövde, så nu när jag letade fram dom igen var de ganska så uttorkade med diverse små sprickor på utsatta ställen. Men jag får trösta mig med att jag ändå inte kan ha dom p.g.a. att mina fötter växt sen dess.
Jag behåller dom ändå, då jag tycker att de har en skönhet som man sällan hittar i dagens moderna skor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar