2012/01/25

Skor från nätet, till nästa höst och vintersäsong...

Som jag skrev i ett tidigare inlägg så kan man passa på vid efter-julutförsäljningen och köpa på sig skor till nästa höst/vintersäsong, utan att det kostar skjortan. Detta förutsätter att man väljer skor av en klassisk tidlös modell och inte går på de känsligaste trendskorna. Jag har valt ut och köpt tre par nya skor från England, som levererades av UPS i måndags. Att jag handlade från UK beror som jag tidigare sagt på det större utbudet och de bättre priserna (redan innan utförsäljningen), ett par likadana Loake kostar t.ex. runt 2000:00 i London mot 3000:00 i Sverige.

För mig blev det ett par lågskor från Swear, ett par ankelhöga kängor från ONETrueSaxon och ett par högre broguekängor från H by Hudson (sista paret till extra rabatt). Det hela gick på £165:00 totalt med frakt. Innan utförsäljningen var det totala priset £363:00 med frakt. Ungefär 55% i rabatt, och en besparing på £198:00.

Nu har jag skor så att jag klarar mig några år framöver om jag sköter min skovård med skoblock, putsning etc., med tanke på vårt klimat är det viktigt. Vårt klimat gör dessutom så att jag inte behöver vänta till nästa höst innan jag börjar använda skorna, då de passar utmärkt i både februari och mars.


H by Hudson Brogue 
£135:00 sänkt till £59:00



Swear Chaplin Capped Oxford
£115:00 sänkt till £47:00
Jag gillar verkligen toe cap.


ONETrueSaxon Panel Boot
£95:00 sänkt till £40:00


Jag har även plockat fram mina gamla franska King Street från tidigt 1990-tal. Med litet puts och nya vaxade skosnören får dom göra tjänst litet längre fram i vår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar