2012/02/22

Ny vårjacka - Engineered Garment / Post Overalls...

Jag surfade runt lite på jakt efter en jacka för lite kyligare vår och sommardagar och hittade en som jag direkt gillade. Den var från Engineered Garment som gör mycket som är snyggt och passar min stil och behov. Designen var helt rätt med flera praktiska och funktionella och detaljer som jag gillar, och den fanns i min storlek. Allt var upplagt för ett inköp av jackan från oipolloi.com för £289.00, ända tills det att jag kollade in materialspecifikationen och såg att den var tillverkad i 65% polyester och 35% bomull, och allt föll platt till marken.
Jag kan inte förstå hur ett känt, hippt och hypat designermärke som Engineered Garment kan ta runt 3000.00 för en jacka tillverkad i ett sekunda och billigt syntetmaterial, som dessutom bara
blir sunkigare och tråkigare för varje gång man använder det.

Så istället för Engineered Garment-jackan slår jag nog till med ett inköp av en Post Overall-jacka från samma ställe för £290.00 och som är tillverkad i 100% bumullstwill, ett naturmaterial som bara blir vackrare och får mer karaktär när man brukar det. Synd, för jag gillade verkligen den rundade kragen och detaljerna på EG:s jacka.
Engineered Garmentjackan är den övre och Post Overalls den undre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar