2012/03/11

Slipsar i massor från Myrorna, Bröd till Bröder och Erikshjälpen...

Jag har såhär efter jul börjat köpa på mig slipsar på diverse olika loppisar, och kriteriet för mitt urval är att jag skulle kunna tänka mig att bära dom utan att skämmas.

Slipsarna kommer från de vanliga loppisinrättningarna som Myrorna, Erikshjälpen och Bröd till Bröder etc., och har kostat mellan fem och femton kronor st. Det är väldigt bra priser med tanke på att alla utom två är i siden, och dom två tog jag för det snygga smådetaljiga mönstret. Slipsarna är dessutom väldigt litet använda och i väldigt bra skick, och de varierar från kända märkesslipsar till billigare tillverkade slipsar från Kina (som är i siden och håller en väldigt hög kvalitet).

Som ni kanske märker är många av slipsarna väldigt breda, och med tanke på att det nu är smalare slipsar som gäller kan det tyckas underligt att jag köpt just dessa. Det finns dock en anledning till den ohemula bredden, något som jag tänker återkomma till i ett inlägg längre fram då det fortfarande ligger på planeringsstadiet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar