2012/04/01

Vårlook / inspiration från Gentlemannaguiden / Mr Porter - Min variant...

Enligt Mr Porter så är olika varianter av blått gångbart i vår och sommar, så jag tänkte jag skulle göra min egen variant av deras blå-look-bild. Inte för att jag påverkas av vilka färger/modeller som är trendiga, utan mer som ett experiment eller egen tolkning av sånt jag gjort inlägg om tidigare i vår.
Det blev två varianter med mer eller mindre blått i looken, och där den ena sticker ut lite mer. Några plagg är gemensamma för båda bilderna, men de har sin grund i klassiska modeller med workwear-rötter.

För övrigt är Mr Porter och Gentlemannaguiden två utmärkta sajter om man är intresserad av manligt mode. Mr Porter har en bra webshop med mycket bra sortiment, och Gentlemannaguiden har mycket bra tips, information och artiklar som är väl värda att kolla in.

Stickad jacka från Territory Ahead.
Skjorta från Hellers Cafe.
Byxor från Anachronorm.
Skor från T & F för oki-ni.
Väska från eBay.
Bälte Mariana från Territory Ahead.
Solglasögon Super 49ers från RetroSuperFuture®.

Som ovan men med:
Skjorta från Mr Freedom.
Byxor från Mr Freedom.
Väska från eBay.
Bälte Mariana från J Lindberg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar