2012/04/02

Nyinköpta flugor i siden, plus sidenslipsar från eBay - 320 kronor...

Jag fick 5 brev med posten idag, plus ett litet paket som jag fick gå och hämta ut hos mitt lokala post-
ombud. Försändelserna innehöll totalt 4 flugor i siden och 6 sidenslipsar (ingen bild). Alltihop var inköpt från Kina via eBay och kostade totalt 320:- inklusive allt.

Jag var litet nyfiken när jag öppnade breven/paketet, om innehållet skulle leva upp till mina förväntningar. Jag kan bara säga att jag
blev väldigt nöjd, då allt var tillverkat i jaquardvävd siden i bästa kvalitet, och väldigt välsytt.

Jag har hållit ögonen öppna efter flugor ett bra tag och tittat på loppisar, Myrorna, Erikshjälpen och Bröd till Bröder utan framgång (slipsar finns i överflöd). Efter besök hos lokala handlare hittade jag ett par som hade flugor på lager, men utbudet var ganska tråkigt och intetsägande. Dessutom kostade de från 360:- och uppåt. Absolut inget alternativ jag fann särskilt tilltalande.

Jag gjorde då som jag brukar göra, d.v.s går ut och letar på Internet. Jag hittade flera litet "finare" svenska webshoppar med snygga flugor i sortimentet,men där var flugorna jag gillade ännu dyrare plus att frakt tillkom. Inget annat återstod än att logga in på mitt eBaykonto och kolla in vad Kinesiska säljare hade att erbjuda.
Efter ca: 25-30 minuter hade jag hittat 4 flugor, plus 6 slipsar som jag gärna skulle vilja inkludera i min samling. Inget att tveka över, utan jag gjorde omgående 5 st inköp som totalt kom upp i den facila summan 320 kronor. För ett lägre pris än vad det skulle kostat mig att handla 1 fluga från en svensk handlare - fick jag i stället 4 flugor i siden, 6 slipsar i siden, samt 40 kronor över.  Snittpriset per objekt blev således endast 32:- st.

Den enda nackdelen med köpen var att frakten ingick i priset, och det innebar billigaste kinesiska postgång (ytpost). Det har gått ca: 36 dagar sedan jag gjorde inköpen från eBay. Men som man säger: Om man väntar på något gott, så kan man inte vänta för länge.

Anledningen till två bilder här ovan beror på att den korrekta färgåtergivningen av flugorna är svår att få till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar