2013/03/19

USA-truckar från flydda dagar - Skönhet i förfall...

Jag har tidigare skrivit om de underbart vackra amerikanska pickup-truckarna från flydda dagar, och även lagt upp en del bilder på dem. Jag tycker ändå att det är dags för litet nya bilder på dessa klassiska skönheter, och speciellt på deras naturliga åldrande och förfall.

Jag har absolut inget emot välskötta vintagebilar som fått massor av skötsel och omsorg av ägarna, och som är i bättre skick nu än när dom var nya.

Det är dock ändå något visst och speciellt med dom som visar tecken på långvarig och flitig användning, och som därför har fått en karaktär och naturlig patina som gör dom enormt tilltalande. Jag är helt enkelt såld på ålder, rost och patina i dessa bilar, och den typen av skönhet. Jag känner även likadant för massor av andra prylar, som t.ex gamla armbandsur, gamla elgitarrer, gamla symaskiner m.m., samt även heminredning.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar