2013/10/15

Jackor inför hösten med workwear, klassiska och arméförtecken - Del I

Jag har tagit det lungt med bloggandet ett tag, men nu är det dags för lite inlägg igen. Det jag främst tar upp i några inlägg framöver är jackor för höstsäsong, och som vanligt är det främst workwear, armé och klassiskt inspirerat. Det finns så mycket snyggt och fräckt att välja emellan, hade jag inte varit så välförsedd på just den fronten så finns det flera jag skulle kunna tänka mig. Jag har koncentrerat mig på jackor i naturmaterial som är att föredra över syntet, men det har förmodligen slunkit in någon räv i hönsgården.

Här och i några kommande inlägg finns en hel del jackor som med mitt mått mätt håller måttet.
Länkar till inköpsställen längre ned

Arpenteur - Charcoal Wool Villefranche Jacket

Engineered Garments - Black 12oz All Wool Flannel Quilted Brookline Jacket

Filson - Wool Mackinaw Cruiser Jacket

Folk - Canvas Overcoat with Detachable Wool Liner

Freewheelers - Rauchenberg Jacket

Private White - Goodwood Revival Worksuit Jacket

Engineered Garments - Navy 12oz All Wool Flannel Field Shirt Jacket

TS(S) - Coverall Jacket

Universal Works - Chore Tweed Jacket

Du hittar de flesta jackorna på följande ställen:
Union Made Gods
Freewheelers
The Bureau Belfast
Hickorees
Pherrows
E-Workers
Neighborhood
Oipolloi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar